Stressig men mysig dag

det är vad vi har haft...
Vi tog bussen från mamma kl 9.30 tåget gick 9.52, jag hann precis! Sätter mig på tåget, känner att nått luktar och tänker nej jag har inga mer blöjor. Jag låter de gå 2 minuter men de kändes som en timme sen gick ja in på toan me lillan kollar om hon bajsat, och jo visst hade hon de men inte alls mycket men de lilla lukta skiiiiiiiiiiiiiiiiiiit så tog bort de så det inte fanns nått kvar sen la jag en mjukpappersbit så inte de skulle svida i lilla rumpan. Satte oss igen och fan tänker jag, NAPPEN! det är kört den måste ha ramlat av byxorna hemma eller nått, jaja nu va de så att den inte fanns men ja gjorde allt för att lillan skulle vara nöjd och de gick jätte fint. När jag väl kommit fram så ser jag att tåget som gick 10.57 var inställt så då tänkte ja, va bra då kan ja gå och köpa mig frukost. Jag köpte en kaffe som var varm som fan och en macka. Lillan började här bli lite otålig så jag ger henne min macka med plast på som hon kan leka med och medans springer jag till tåget, glad som jag är för att jag hunnit med första tåget går till perongen och ser bara massa tjuriga människor, jaha tänkte jag vad äre nu då! Jo det är en jävla elledning som gått sönder mellan centralen och älvsjö så du får ta dig till gullmarsplan sen därifrån till älvsjö sen pendeltåget till tumba sen bussen till salem. Ja ni hör ju hur jobbigt de lät, där börja mitt humör förändras...jag slängde mitt kokheta kaffe som jag nu fått över hela min hand och väska och sprang till tunnelbanan, väl på tunnelbanan pratar jag med min kära älskling och han säger de e ingen fara ja kan hämta dig om de behövs. skönt tänker jag sen efter vi laggt på så ville ja äta upp mackan...om den fanns kvar, lillan måste ha tappat den på vägen till tunnelbanan. Jaha tänkte jag inget i magen förens efter babysimmet som var kl 13.30, jaja på bussen som var full, lillan hungrig och alla platser var upptagna. Busschafören kör som ett cp och jag hade henne i famnen, kollade runt och ser att tanten brevid mig sitter längst ut och ingen brevid. Jag frågar kan du hoppa in så jag kan sätta mig. Gissa vad hon säger. NEJ det kan ja inte, okej sa jag men ja måste sätta mig så får jag hoppa in då? obs att bussen då stod stilla, nej sa hon ja ska av nästa. nu börjar bussen åka och ja säger men ja måste sätta mig för hon behöver mat. då säger kärringen då är de ditt fel om jag ramlar för jag har ingen balans. Jag tog ett ljupt andetag och satte mig. Lillan somna vid tutten så jag kunde lägga henne. Tack gumman! När jag var vid älvsjö gick allt som de skulle ända hem och lillan sov. Skönt hon var så duktig<3
Hemma var allt så fint, städat och frukost på bordet. Tack min kära älskling! jag älskar dig mest!
Babysimmet gick toppen och challe berättade att hon öppnat en till babyfortsättning så jag kan fortsätta gå för de var fullt i den fortsättningsgrupp som jag ville va me i. Toppen, nu får ja bara vänta tills jag har pengarna för att betala babysimmet.
Efter babysimmet så träffa vi farmor franica och har bara myst och skrattat massor. skönt! Det händer alltid massa skoj me henne!
nej nu orkar ja inte skriva mer
saknar min man som jobbar<3


mor och dotter

farmor och min dotter

charmtrollet fick sockerkakor av farmor *arg* haha

finaste tjejen i världen med nya bodyn från mormor



Kommentarer
Postat av: Mamma

Saknar er redan. Har skickat nappen och din mascara (Rasmus hittade din mascara vid skorna nere i hallen)i ett brev idag. Kul resa du hade..NOT..men skönt att du hann fram till babysimmet. Det är så tomt utan lillen o dig hemma nu. Älskar er. Puss

2009-02-10 @ 07:29:05
Postat av: Keshia - Vincents mamma

Gud vad sur jag hade blivit om jag inte fått sätta mig och skulle behöva stå upp med en bebis i armarna, vissa människor alltså.

Vad mysigt att du har så bra kontakt med hans familj, jag kommer inte alls överens med Vincents farmor. Lite trist faktiskt :(

2009-02-10 @ 08:09:05
URL: http://tazmaniac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0