5 år och 3 månader

5 år har jag nu bott här i stockholm, 5 år sen jag träffa min stora kärlek.
Helt sjukt vad tiden går fort. Jag önskar inte än ända sekund på att ändra det som varit eller dra tillbaka tiden. Dessa 5 år har varit dom mest kärleksfulla, sorgsna, glada, händelserika och framförallt lärorikaste åren i mitt liv. Skulle inte kunna se mig själv som någon annan än den jag blivit. Jag har fått så mycket, och jag har gett så mycket. Är så stolt över mig själv och personen jag utvecklats till. Jag kan tacka min själ och min andra halva för det du har givit mig. Tro mig du har givit mig allt och lite till. Du har givit mig en prinsessa som jag aldrig kunde förvänta mig skulle bli/vara så perfekt. Och snart kommer en till som vi har skapat tillsammans. Vet att även denna människa kommer göra mig lycklig och stolt. och vara helt perfekt. Du har givit mig den bästa andra familjen som finns. En svärmor som är som gjord för mig. Som alltid finns där och som man alltid kan lita på. Som har lärt mig mycket om livet. Du har givit mig allt som har med känslor och göra. Du har lärt mig att stå på mina egna ben och givit mig tid för att få den självrespekt jag behövt och behöver. Du har givit mig kärlek när jag minst annat det. Du har gett mig så mycket som jag är evigt tacksam för. Ditt namn står och kommer alltid att stå inristat i mitt hjärta. Älskar dig obeskrivligt, en kärlek ingen annan kan förstå.
Nu sitter jag här och gråter, och det känns så skönt.
För 5 år sen fick jag mitt älskade jobb oxå. Ett jobb som verkligen oxå har givit mig mycket. Mycket skratt och väldigt mycket tårar men framförallt kunskap. Jag har fått uppleva alla sorters människor i olika positioner, snälla och avundsjuka, glada och sura, idioter och hjärndöda, underbara och äkta. Under dessa år har jag fått utså mycket. Men jag kan inte mer än tacka och förlåta. Utan all motgång, så hade jag inte varit lika stark på min position som jag är idag. Jag kan stå för det jag gör och säger. Och jag har fått så mycket kunskap att ingen kan köra över mig på det sätt som jag en gång blivit. Jag känner hur mycket respekt jag fått och hur mycket tillit mitt jobb har till mig. Dom kallar mig den glada, posetiva, självsäkra, duktiga superpower hot mamma morsan;) ganska ok för mig faktiskt. Nej men jag kan glädjas och vara stolt över mig själv att jag aldrig givit upp. Och alltid stått på mig. För hade jag bara skitit i allt och gått vidare till något "bättre" så hade jag förlorat. Förlorat för att inte stå för vem jag är och vad jag gör. Daamn i´m so proud over myself.
Vänner, ja vänner är nått man ska hålla hårt om, om dom är äkta dvs. Jag har lärt känna många under dessa år. Både bra och dåliga. Jag har få som står mig nära här i stockholm men dom få är äkta och kommer finnas där. Ni vet vilka ni är och vill säga att jag uppskattar allt ni gör för mig. Jag har även mina nära kvar från v-ås som alltid oxå kommer finnas. Vi har nästan blivit närmare sen alla flytta huller om buller. Ni vet oxå vad jag tycker om er. Äkta vänner växer inte på träd så er är jag oxå rädda om. Ska framöver försöka göra mer med er. Familj sen vänner så klart.
Jag ser en ljus framtid och min väg hit har innehållit allt och lite till, så jag kan inte bärga mig till vad som kommer hända framöver.
Evig kärlek och evigt tacksam ///Louise


Kommentarer
Postat av: Francia

Bra Louis,du kan känna dig lyckad. Du håller på skaffa dig jätte goda vertyg i livet som kommer att leda dig till det bästa. Du har fina förutsättningar och framför allt du är en känslomässig intelligens kvinna. Din nivå 2 har påborjat. Du är bäst!!

2010-02-10 @ 12:11:50
URL: http://francia.blogg.se/
Postat av: Mamma

Så fint o klokt skrivet. Du är BÄST som jag alltid har sagt. Jag och småbrorsorna är så STOLTA över dig. Don´t worry be happy. Älska älska världen!!!!

2010-02-10 @ 12:58:41
Postat av: Pernilla Jansson

Ja gumman. du är verkligen underbar, dom som har missat chansen att få dig som vän har verkligen gått miste om något!

2010-02-10 @ 19:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0