gårdagens mat:P

recept från lollo:) det lär inte bli första och sista iår, det känns som ett mat år för mig:)

först steka alla grönsaker i soya, champinjoner, purjolök, vitlök, m.m sen lägg de i formen sen stek kyckling eller nått gott i salt o lite curry

lägg kycklingen i formen över allt sen stek bacon, mmm mumma!! allt steks i samma stekpanna

lägg över baconen

sen lägger du på rörorna du gjort med, cream fraiche, chilisås (stark), curry, lite soya och nått mer som du e sugen på men inte med för mycket salt i för de är det redan i från baconen, jag häller lite extra matlagningsgrädde för att göra den extra mumma;)

en kryddar du med chilipulver massa innan du häller på osten. sen in i ugnen i 20 min på 175 grader.

min mage kurra vid det här laget:)

esmeralda rensa först, medans vi vänta på fammo¨

åå vi åt det med sallad och ris<3 bilden e suddig då jag va så ivrig att äta upp skiten men fick lov o fota först.
så lycka till, det blir riktigt gott:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0