godnatt jul:)

Vilken toppen jul alltså, vi kom nyss hem från francia. Nu somna lillen hon har varit vaken hela dagen förstår inte hur hon orkat, chilenare i blodet de märks! Vet inte vad ja ska börja men i måndags åkte vi till västerås för att fira jul med mina nära o kära. Vi åkte till pappa och hälsa på, där vi träffa viggo som blivit så stor och kan snart gå helt själv. Sen häsla vi på min farfar en snabbis, farmor va borta, synd hade velat träffa alla. Sen igår så var vi hemma hos min mormor och fira jul med mamma och åke o brorsorna, det var så mysigt, vi åt "svensk julmat" och öppna massa paket..oj så mycket det var, tror de va över 40 paket alltså och då va vi inte många hos mormor. Esmeralda fick så klart mest, massa kul, leksaker, kläder och en massa inredning till hennes fina rum. Tusen tack till er min familj. Åke gick verkligen hem med hans present till francisco, han hade nämligen köpt en real madrid skiva, fråga min inte vad den innehåller men ja lär väl kunna det utantill i slutet av veckan:) Jag hade oxå varit riktigt snäll iår, så mycket paket va länge sen jag fick...ja alltså jag har alltid varit bortskämd men iår va de många o roliga paket, speciellt en skinplånbok med pengar i:) haha. När vi delat ut julklapparna hos mormor och fikat så fick vi begära oss hem då det hade blivit jätte mörkt och min älskling började bli trött, ledsen som fan blev ja som vanligt när ja åker ifrån dom bästa, men får tänka att vi ses snart igen. Och idag när ja o lillan vakna så var pappa på jobbet och medans vi vänta på att han skulle komma hem så har vi legat och lekt med hennes nya leksaker hela förmiddagen, oj så kul men oj så jobbigt för mamma, hon rullar nämligen åt alla håll nu så jag får lyfta henne stup i ett för att inte hamna utanför mysis filten, filten är dock stor ska ni veta men men kul iallafall att hon lär sig så snabbt nu kan hon oxå sitta själv, en puss för de:) När pappa kom hem så sov vi en stund sen kom pablo och hämta oss för att sedan åka till farmor francia. Mat för flera år kändes de som ja åt och gott var det, massor fanns att äta "chilenskt julbord ala francia" kan man kalla det:) sen öppna vi julklappar, jätte fina julklappar fick vi även där. Älsklingens favorit där var nog real tröjan ja köpt till honom...börjar bli lite av en traditon nu har köpt den åt honom 3 år irad, men men vad gör man inte för sin pälskling. Min favvo där var nog klänningen jag fick av francia, har dock inte provat den än men ska göra de och ta kort så ni får se. lillan fick massa fina kläder och även här roliga leksaker.
Så om man ska sammanfatta min jul så har den varit näst intill perfekt, massa kärlek och skratt med mina nära och kära<3
Hoppas mina vänner oxå haft en lika bra och mysig jul som oss.
Älskar min familj<3
Nu är det så att ja brukar ju alltid lägga upp bilder efter ett inlägg och det kommer ja oxå göra denna gång men problemet är att ja har nästan 500 bilder att välja på för vi hade ju journalisten pablo torres hos oss:) och jag vill ju visa er alla fina bilder vi tagit, så räkna med julfotton här i bloggen framöver:)
god natt, ses imorgon, sov gott



Det vackraste god Jul leendet ger min dotter er<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0