Nu

Nu vettni e jag så trött på skiten att jag håller på o dör. Svett och tårar rinner ner för mina kinder OCH tuttar. Jag är så arg att jag vet inte vart jag ska ta ut min ilska. Alltså är det ett jävla skämt på riktigt alltså, hallå e det ingen annan än jag som undrar vart fan plogbilarna har varit denna vinter??????
Och om det är mycket snö och hej o hå, vem fan bryr sig, anställ varenda jävel till o ploga då förihelvete så vi GRAVIDA OCH ICKE GRAVIDA KAN GÅ MED BARNVAGNAR ELLER GÅ ÖVERHUVUDTAGET. Fatta att gå ut så fort du e utanför dörren syns inte hjulen på vagnen, du vet att de e omöjligt att dra den men du är så jävla tvungen. Haglar snöbollar gör de oxå så du måste ha luvan på dig för att inte förstöra sminket och allt för att du sedan ska se någelunda fräsch ut på jobbet sen. i luvan sen så hör du din gravida puls gå upp i 1000000km i sekunden okej ja kan inte sånt men ni vet när flåset är överdrivet och du fucking plogar dig fram med vagnen. är jag nån jävla plog eller, seriöst. ge mig en jävla traktor så ska ja visa vad ploga är för nått. alltså ni fattar inte. tur verkligen tur att jag inte stöt på nån plog man där ute. nej nej ja hade inte använt våld jag hade gett mina hemmanycklar och sagt, här ta skiten de finns kafe o bullar hemma hos mig, det är bara fortsätta fika som du verkar ha gjort under hela vintern. så kan ja göra ditt förbannande arbete oxå. gråter...förbannat skit.

det värsta är att dagen inte är över, nej nej jag ska ta mig till bussen sen oxå, och de kommer vara en resa för sig. något så där finklädd som man är när man heter louise och alltid tycker om att klä upp mig då jag tycker att de är en självklarhet om man jobbar med mode iofs annars oxå. men iallafall så ska ja gå i 30cm snö, antagligen försöka springa då jag fortfarande tror att de tar 3 minuter för mig att gå till bussen. och hur fort jag än försöker "springa" så känns de som jag åker skriskor baklänges. jag kommer ingenstans, en halvtimme senare kanske när jag väl är på en pendeltågstation, ja då ska pendelstågshelvetet vara försenat, säkert 20 min minst, bara för min negativa inställning 30 min. sen väl framme i älvsjö när ja ska byta till nästa så är de 15 min sent. idag 40 minuter. sen när ja väl kommit en timme sent till jobbet så ska ja som vanligt göra allt och lite till. stressa som en jävla idiot sen opps ska ja hem igen då jag typ jobbar 4 timmar varje pass. nej men jag har gått ner till 50%. sen stressa till tåget helt i onödan för att de är väl inställt. ja ni fatttar.

trött på skiten
snälla gud ge mig kraft att orka denna dag.
ge mig posetiva tankar nu. nu på en gång.
så skärpning.
jag älskar snön, wwwiiiiie ska nog gå ut och göra en snöängel och komma mysig och blöt till jobbet iställe:) eller just de jag kanske blir så skönt värmd på våra varma mysiga peronger vi har här i sthlm. åå vad ja e posetiv.

Kommentarer
Postat av: Moryn

gumman jag slö löste genom hela skiten. Nr 1 ta pulka till dagis, det är lättare trot eller ej..

nr 2: vill man vara fin får man lida pin.

nr 3: skjut sl i huvudet och hälsa från mig! ;-)



puss

2010-02-04 @ 14:37:49
URL: http://moryn.blogg.se/
Postat av: Sanna

Sympatiserar med dig som måste ut och till jobbet Louise. Jag kommer ingenstans med vagnen, är helt oplogat här med. Fått lämna bort hunden ett tag då jag inte kan rasta honom höggravid och bärandes på Julia. Skönt när våren kommer!

2010-02-04 @ 16:16:27
Postat av: Mikaela

kände precis samma sak idag på väg till plugget och de inte hade plogat en enda bit av vägen (!) Cyklar jag tar det 19 minuter men släpandes på en cykel vars hjul har låst sig pga all blötsnö runt hjulen tog det 55 minuter. Tackade tågen lite där eftersom att min lärare också var sen, ytterligare 20 minuter, för att tågtrafiken inte fungerar. Sjukt. Där jag svor som mest över eländet såg jag en tjej med barnvagn, och jäklar vad hon kämpade :/ Så klaga på du med all rätt, ät lite frukt och få i dig massa vitaminer så kanske du känner dig lite gladare och så hoppas vi att gubbarna plogar till i morgon. Take care! /mika

2010-02-04 @ 17:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0