hit trodde jag att jag skulle få komma o överasska men ändrade planer


här får ni en liten tjuvtitt in i min mammas vardagsrum.

det här kallar jag vitt, underbart, ljust, mysigt, hemmakärt och framförallt personligt vardagsrum. Jag älskar att komma hem och känna doften av mammas alla goda vanlijljus(ja för de är ju dom ända som är beiga) och bara känna lugnet hemma. de är där jag är uppväxt och har levt mitt liv tills nu. det är inte många som har ett strykjärn från 1800-talet med en styckbräda i beiget från 2000-talet med en vättbräda på från 1920-talet med ärvda gamla dockklänningar hängades som prydnad i vardagsrummet. det är så mamma som det kan bli. jag älskar/hatar när man kommer hem och efter man pussats och kramats med brorsorna och kommer in så säger mamma: ser du?
jag: vadå?
mamma: men kolla om du ser nått nytt?
jag: vart?
mamma: men ser du inget nytt här hemma
 jag: nej hur ska ja kunna se de?
mamma: men ser du inte det nya tyget som ligger mellan dom andra 100tygerna i mitten av bakom allt i fina vitrinskåpet längst ner i vardagsrummet.
jag: e nej mamma men oj va fint, säger jag snällt

sen väl när man landat hemma och kryper ner i fotöljen i vardagsrummet och hör mamma ropa: är det nått här hemma som du skulle vilja ha?
väl då när jag ser mig omkring och väl tittar noga ser man allt fint och hur genomtänkt allt är.
jag: JA MAMMA JAG VILL HA ALLT (fast inte allt i samma rum som du har)
och nog har jag fått ett och annat hem, och jag måste säga att alla dom prylarna älskar jag, så mycket kärlek dom ger mig. jag vill göra om massa hemma men allt det jag fått ska vara kvar.
 
jag sa när jag var lite yngre att jag kommer minsann inte ha beiget eller vitt hemma när jag flyttar hemmifrån, men opps jag tror nog jag har vitt eller beige i varje rum förutom badrymmet, fast där har ja ju vitt kakel:P
men men så är det.

JAG ÄLSKAR ATT VARA HEMMA I VÄSTERÅS HOS MIN FINA FAMILJ OCH BARA UMGÅS MED MASSA KRAMAR OCH MYS. KÄNNS SOM DET VAR EN EVIGHET SEN SÅ, SÅ FORT JAG FÅTT MITT SCHEMA SÅ KOMMER JAG BOKA IN EN HELG/DAG SOM VI KOMMER. OCH DE MÅSTE BLI SNARAST FÖR TIDEN SPRINGER IVÄG.


älska älska världen<3


p.s åke jag tycker inte du ska vara rädd för att flytta ihop med morsan, kan lova/hoppas att ni flyttar in i större hus då och alla grejer delas ut, så laburinterna behöver du inte oroa dig för nått mer då och inte för att snubbla eller slå i huvudet heller. men om ja ska lova dig detta måste du lova mig att inte ta morsan till loppis nått mer för då kan jag inte garantera att grejerna minskas. d.s
plus att du ska ha en stor eloge för ditt tålamod med nallen och kudden på toalettstolen, tar snällt bort och av dom varje gång medans mina bröder och jag slänger dom åt helvete varje gång vi ska göra 1 el 2:)



dagens citat:

ta vara på det du har innan du förlorat de


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Finaste inlägget. älskar när du skriver såhär långt och mysigt ! haha älskar när du beskriver hur det är med nallen och kudden på toastolen hahaha. det är som sagt tokfina grejer dina mamma fyndat. Men jag kan inte låta bli att skratta när jag tänker på hur ni skulle bre era mackor på diskbänken.... ;) Love you. Och se till att höra av dig så att jag kan komma hem samtidigt !

2009-09-26 @ 23:56:09
Postat av: millan

Köpte den i somras...juni eller juli på ZARA, för vi skulle till landet o behövde en regnjacka i sista sekund eftersom vi inte hade tur med vädret. Den finns nog tyvärr inte kvar eftersom den va på rean då dessutom...kosta 70 spänn eller nåt bara men du kan ju kika? kan ju finnas. Kram!

2009-09-27 @ 00:42:03
URL: http://www.metrobloggen.se/millanangelina
Postat av: Jessica & Leia

Ser ut att va jätte mysigt.

2009-09-27 @ 01:08:05
URL: http://curdidurdi.blogg.se/
Postat av: hanna

hahaha fy fan vad jag garvade när jag läste det här inlägget. snacka om att du har fångat känslan av att komma in mamma helenes hus. du är så jävla rolig! men det är ju så mysigt, jag vill sitta där också i det vita vardagsrummet och pussa på dig och esmeralda! jag älskar er och saknar er!

2009-09-27 @ 11:45:39
URL: http://hannaedvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0