bröllop

Som ni kanske har förstått så var min familj och Åkes familj iväg till gotland över helgen för att  viga mamma och åke i smyg. Självklart så var det fler av våra släktingar där eftersom de bor där på ön.
Det var helt underbart att få komma iväg så där och bara vara jag och min familj, samtidigt som nätterna utan mina käraste vart sjukt jobbiga.
Iallfall när vi kom dit så bodde vi första natten i stugor vid vattnet, åå de va så fint och framförallt mysigt. Vi gick till staden vid muren och titta och shoppa lite och senare på eftermiddan tattuera åkes döttrar sig och min bror sig hos mammas kusin, jag satt där och dreglade, vill ju osså men nej nej inte tatuera gravida:P vi hade det toppen helt enkelt.
På lördagen då bröllopet va så hade jag och mamma en helt egen dag tills att bröllopet vara. Vi vakna och duscha smörjde in oss i en ljuvlig skimmrande kräm som dofta mumma. Sen sminka jag mamma och mig vackra. Efter vi var klara så hämta stefan"mammas kusin" upp oss för att köpa as goda baugetter sedan vidare till den sjukaste frisören mamma o ja har träffat:) ni ska få se bilder sen som får tala för sig själva. mamma fick som hon ville i huvudet vilket räddade min och hennes dag:) och ja fick ett fågelbo i pallet som var rätt häftigt faktiskt, det var skönt att för än gång skull inte behöva röra ett finger i mitt egna hår...
..sedan åkte vi hem till david och birgitta, mammas morbror och fru för att sätta på  oss klänningarna...mamma var ljuvlig och jag såg ut som en gräddbakelse, haha herregud men de va ju gulligt på sitt sätt.
När vi var färdiga för bröllop åkte vi till havet och där blev dom fotade, mamma och åke, jag fick agera assistent hela tiden och de gick bra även fast jag hade värkar och klackar och kort klänning med en baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaooooooouta mage putandes;)

Sedan var de bröllop, åå va nervös jag var. Vi kom till en super söt liten kyrka som var allderles perfekt. David som är mammas morbror är präst och skulle viga dom men hade fixat en ersättare då han har blivit mer sjuk. Själva vigseln var så himla vacker och pricken över i var när min gudmor börja sjunga...då grät vi, ja alla grät tilloch med min minsta bror torka tårarna...härligt.
Bröllops middan hölls hos david o birgitta med ljuvlig mat och massa kärlek, vilken stämmning alltså...när alla var påväg att somna så åkte vi till hotell nummer 2. Det var ett lyxhotell mitt i visby stad. där va de häftigt...laburinter för att hitta sina rum men de lärde vi oss tills vi skulle hem...hotellfrukosten mumma allt var mumma.

nu blev de längre än ja tänkt mig ser jag och ursäkta texten, har gått ifrån datan 3 gånger nu och pratat i telefon, så samanhanget kanske inte är de bästa ser ja och jag har glömt mer än hälften av vad vi gjorde;)

jaja ha en bra dag!


vackra ni<3

min gudmor, vackra mamma, jag, underbara david och världens bästa mormor(som jag fixat, snygg va:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0