Min mamma

Vi alla tänker ofta på våra nära och kära, eller iallafall jag. Jag tänker på massa minnen och stunder vi upplevt tillsammans. Ibland sticker det till i hjärtat och ibland får man lyckorus i hela kroppen.
Min mamma brukar ofta säga till mig hur mycket hon beundrar mig och mina bröder, och visst jag kan jag hålla med om att vi e mer än bra. Men nu var det inte det jag ville säga utan att,

Min mamma e så otroligt underbar mamma.
Bästa mamman du kan tänka dig.
Hon har givit mig/oss den tryggaste och mest kärleksfulla uppväxt.
Jag e en mycket klok tjej i dagens läge och analyserar mycket om mycke. Det jag vet, men som min mamma aldrig berättat e mycket om henne. Jag vet att hon gått igenom väldans mycket och har haft en del tuffa stunder i livet. Att jag inte kan minnas en stund då hon visat sina barn dom tuffa stunderna i hennes liv e helt otroligt. Hon har aldrig blandat in oss i nått eller något som har med det tuffa och göra. Hon har tryggat till oss till max. Jag säger inte att hon inte visat sårbarhet för det är nått annat och det har hon. Men att hon lyckats så jävla bra med att vara mamma till oss det är stort. Mamma du säger ofta att jag är en bra "bästa" mamman till mina barn och jag kan inte annat än säga att det är dig jag fått det ifrån. Allt. Okej jag har lite mera stake i mig om man får säga så men annars så e vi lika. Och jag vill vara precis en sån perfekt mor som du varit mot oss till mina barn. Jag säger det igen, jag kan inte minnas en enda gång du sagt eller visat något ont till mig. Inte ens den som förtjänat det mest, typ: Den dära jävla idioten har sårat mig så prata inte med honom...inte ens en sån mening har kommit från dig. Du e grym, verkligen. Och nu gäller det för mig att ta efter...jag gör det redan men ska lova mig själv att alltid skydda mina barn från mina problem. Jag vet att det är sååå många föräldrar som drar in deras problem till barnen och det är så synd för det är fan inte barnens fel att föräldern har problem.
Kan inte annat än att skratta mig lycklig över att ha dig som mamma.
VÄRLDENS BÄSTA MAMMA<3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du skriver alltid så fina saker om din mamma! Man blir så rörd :-) / Z (Som drömde hehe)

2011-01-31 @ 01:52:59
URL: http://choks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0