Lätta mitt hjärta är behövligt just nu för att orka.


Ni tjejer kanske vet hur de känns att gråta så mycket tills man knappt kan andas mer? Att få krypa ner i sängen med sina barn och natta dem är kanske självklart och lätt för många. För mig är det sista kvällen för några dagar. Och känslan över att inte få höra deras små andetag imorgon kväll är fruktansvärd och så orättvis. Allt är orättvist. Jag som alltid haft en positiv inställning och njutit så mycket jag bara kunnat av livet. Livet för mig just nu mina vänner är inte lätt. Det är så tungt att jag inte ens vill somna men jag måste. När jag väl somnat kommer tårarna inte sluta ändå, då börjar min mardröm jag haft ett par månader..."mina barn och jag är ute till havs och båten välter, jag får upp esmeralda med livremmen, strömmen i vattnet är så stark att jag inte får upp Diaz över vattenytan, jag tar i för allt i världen men de går ändå inte" jag vaknar hysterisk och de tar lång tid innan tårarna slutar. Låt dessa dagar gå fort🙏

Kommentarer
Postat av: Angie

Hej läser din blogg sen många år Tillbax..skriv av dig som du gör de hjälper :) du klarar detta du går igenom tänkte bara visa vad som står om dina drömmar..för o lugna dig:)

BARN FÖRSVINNER, TAPPAS BORT ELLER DÖR
Föräldrar drömmer ofta att deras barn dör, drunknar eller blir överkörda. Eller att barnet glömts bort eller försvunnit. Detta är intensiva drömmar och känslorna är mycket starka. I förtvivlan och stress letar man efter sitt barn eller försöker rädda det. Många föräldrar blir skräckslagna och tror att det är en framtids-sanndröm. De blir överbeskyddande och förbjudande i sin iver att göra allt för att förhindra att barnet råkar ut för något.

Men dessa drömmar är så vanliga att om de skulle besannas så skulle vår ras vara hotad av utdöende. I stället handlar de om att det inre barnet dör därför att man inte sett till de egna inre behoven, och lek, intuition, spontanitet har fått ”dö”. När barnet drunknar i drömmen betyder det att drömmaren är så känslostyrd och översvämmad av känslor, att de riktiga behoven har fått stryka på foten. När barn blir överkörda betyder drömmen att man har kört över sig själv så att de egna behoven har tystats.

Ibland kan en mamma drömma att hon gömt ge barnet mat och att barnet är avmagrat och döende. I vaket tillstånd börjar mamman tro att hon är en dålig mor. Men drömmen handlar inte om modersinstinkt. Den visar i stället på att mamman har negligerat sina egna behov. Hon har glömt att ge näring åt sitt eget inre barn.

LÅT DIG INTE LURAS AV DRÖMMENS VERKLIGHETSKÄNSLA
Nu har du förstått att det kan innebära faror att ta dina ”verklighetstrogna” drömmar bokstavligt. Det kan innebära konflikter både för dig själv och för andra. Framför allt så missar man de viktiga insikter och den självkännedom som drömmen ger. Din dröm är från dig, din högre källa, och till ditt mänskliga jag som behöver mera insikt. Din dröm handlar om dig. Drömkällan väljer de bilder och symboler som bäst motsvarar dina olika inre sidor, för att visa på hur du lever med dig själv, dvs hur ditt psykes innehåll fungerar.

FRÅGA DIG SJÄLV
Så, låt dig inte luras att tolka drömmen utåt, bara för att den känns verklig. Din dröm har information om dig. Den kommer för att ge dig möjlighet att förändra till det bättre. Fråga dig alltid: Vad visar detta på i mig ? Om drömmen gör ont, fråga dig: Vad kan jag förändra i mig för att läka detta tillstånd?

DRÖM OCH VERKLIGHET
Man kan ändå säga att drömmen är verklig – på det existensplan den sker (på astralplan eller i ditt undermedvetande). Den är också sann, eftersom den visar på hur du behandlar dig själv i ditt inre, med dina tankar och dina känslor och då även ofta i ditt beteende, till exempel när du stödjer andra på bekostnad av dig själv.

2013-12-01 @ 13:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0